MOC 20347 B - Enabling and Managing Office 365 (eingestellt)

MOC 20347 E - Enabling and Managing Office 365

Den Kurs MOC 20347 A konnten wir nur noch bis Mitte 2019 durchführen, weil die Kursunterlagen ab 01.07.2019 nicht mehr bestellt werden können. Statt dessen gibt es seit 14.06.2019 die Neufassung MOC 20347 B, die sich in den Trainingsinhalten von der bisherigen Version deutlich unterscheidet, aber am 31.10.2019 ebenfalls aus dem Programm genommen wurde.

Die beiden Prüfungen 70-346 und 70-347 wurden von Microsoft zum 30.04.2019 aus dem Programm genommen. Sollten Sie die Examen noch vor dem Stichtag bestanden haben, dürfen Sie die Zertifizierung weiterhin nutzen.

Zielgruppe

Administratoren, Supporter und andere IT-Professionals, die mit Planung, Verwaltung und Wartung von Office 365 befasst sind.

Voraussetzungen

Erfahrung mit der Administration des Windows-Server-Betriebssystems einschließlich Windows Server 2012 oder Windows Server 2012 R2, Active Directory Domain Services (AD DS), Namensauflösung einschlieslich DNS,
Zertifikate einschlieslich Public-Key-Infrastructure (PKI)-Zertifikate, Windows PowerShell. Auserdem sind Erfahrung mit Exchange Server 2013, Lync Server 2013 oder Skype for Business Server 2015 sowie SharePoint Server 2013 von Vorteil, aber nicht zwingend erforderlich.

Trainingsinhalte

Die bis Juni 2019 gültige Version dieses Kurses MOC 20347 A gibt es nicht mehr und in Version MOC 20347 B kamen diverse Änderungen und Ergänzungen. Vorerst sind die original MOC-Unterlagen nur auf Englisch lieferbar. Unterrichtssprache bleibt auch weiterhin Deutsch. Der Kurs dient auch nicht mehr zur Prüfungsvorbereitung, weil die Zertifizierung MCSA: Office 365 sowie beide Examen eingestellt wurden.

1: Planning and provisioning Office 365

This module reviews the features of Office 365 and identifies recent improvements to the service, and describes the process of provisioning an Office 365 tenant. This module also identifies the challenges in deploying Office 365 and the benefits of the Microsoft FastTrack for Office 365 approach, as compared to the traditional plan, prepare, and migrate deployment process.

  • Overview of Office 365

  • Provisioning an Office 365 tenant

  • Planning a pilot deployment

2: Managing Office 365 users and groups

This module explains how to manage users, groups, and licenses, and configure administrative access by using the Office 365 console and the Windows PowerShell command-line interface. This module also explains how to manage user passwords and configure multi-factor authentication.

  • Managing user accounts and licenses

  • Managing passwords and authentication

  • Managing security groups in Office 365

  • Managing Office 365 users and groups with Windows PowerShell

  • Configuring administrative access

3: Configuring client connectivity to Microsoft Office 365

This module covers the different types of client software that you can use to connect to Office 365. It also explains the infrastructure requirements that the clients need to connect to Office 365, in addition to how to configure different types of Office 365 clients.

  • Planning for Office 365 clients

  • Planning connectivity for Office 365 clients

  • Configuring connectivity for Office 365 clients

4: Planning and configuring directory synchronization

This module explains how to plan, prepare, and implement directory synchronization as a methodology for user and group management in an Office 365 deployment. It explains how to prepare an on-premises environment, and install and configure directory synchronization. It also explains how to manage Office 365 identities after you enable directory synchronization.

  • Planning and preparing for directory synchronization

  • Implementing directory synchronization by using Azure AD Connect

  • Managing Office 365 identities with directory synchronization

5: Planning and deploying Office 365 ProPlus

This module explains how to plan for a client deployment and ensure that users receive the tools that they need to interact with Office 365 effectively. It also explains the planning process, how to make Office 365 ProPlus directly available to end users, and how to deploy it as a managed package. Finally, it describes how to set up Office telemetry so that administrators can track how users are interacting with Microsoft Office.

  • Overview of Office 365 ProPlus

  • Planning and managing user-driven Office 365 ProPlus deployments

  • Planning and managing centralized deployments of Office 365 ProPlus

  • Office Telemetry and reporting

6: Planning and managing Exchange Online recipients and permissions

This module describes Exchange Online, and explains how to create and manage recipient objects, and how to manage and delegate Exchange security.

  • Overview of Exchange Online

  • Managing Exchange Online recipients

  • Planning and configuring Exchange Online permissions

7: Planning and configuring Exchange Online services

This module explains how to plan for and configure email flow, in addition to anti-malware and anti-spam settings in Office 365. It also explains how to plan and configure policies for Exchange clients. Additionally, it describes how to plan and configure a migration to Exchange Online.

  • Planning and configuring email flow in Office 365

  • Planning and configuring email protection in Office 365

  • Planning and configuring client access policies

  • Migrating to Exchange Online

8: Planning and deploying Skype for Business Online and Microsoft Teams

This module explains how to plan and configure Skype for Business Online service settings and Teams. It explains how to configure Skype for Business Online user settings and clients, and plan for voice integration with Skype for Business Online. It also explains how to transition from Skype for Business to Teams and how Teams integrates with other Office 365 services.

  • Planning and configuring Skype for Business Online service settings

  • Configuring Skype for Business Online users and client connectivity

  • Planning voice integration with Skype for Business Online

  • Planning and configuring Microsoft Teams

9: Planning and configuring SharePoint Online

This module describes how to configure SharePoint Online services. It explains how to plan and configure SharePoint site collections and external user sharing. It also provides a brief overview of additional portals, such as the video portal.

  • Configuring SharePoint Online services

  • Planning and configuring SharePoint Online site collections

  • Planning and configuring external user sharing

10: Planning and configuring an Office 365 collaboration solution

This module describes how to enable and configure Yammer Enterprise. It also explains how to configure OneDrive for Business and Office 365 groups.

  • Planning and managing Yammer Enterprise

  • Planning and configuring OneDrive for Business

  • Configuring Office 365 groups

11: Planning and configuring security and compliance in Office 365

This module describes the compliance features in Office 365 and how to manage them. It explains how to plan and configure Azure Information Protection. Additionally, it explains the security features in Office 365.

  • Overview of the compliance features in Office 365

  • Planning and configuring Azure Information Protection in Office 365

  • Managing the compliance features in Office 365

12: Monitoring and troubleshooting Microsoft Office 365

This module explains how to troubleshoot issues with Office 365 connectivity and services, and how to monitor Office 365 service health.

  • Troubleshooting Office 365

  • Monitoring Office 365 service health

13: Planning and configuring identify federation

This module explains how identify federation works, and how you can use Active Directory Federation Services (AD FS) to implement identity federation. It also explains how to plan an AD FS deployment to support identify federation with Office 365. The module describes how to deploy AD FS to enable single sign-on (SSO) for Office 365. Finally, it describes hybrid solutions for Exchange Server, Skype for Business Server, and SharePoint Server.

  • Understanding identity federation Planning an AD FS deployment

  • Deploy AD FS for identity federation with Office 365

  • Planning and implementing hybrid solutions (Optional)

Seminarzeiten

  • Dauer: 5 Tage
  • 1. Tag: 9:00 Uhr bis 16:00 Uhr
  • Weitere Tage: 9:00 Uhr bis 16:00 Uhr
  • Letzter Tag: 9:00 Uhr bis 16:00 Uhr

Preis pro Person

2.150,00 €
(2.558,50 € inkl. 19% USt.)

Preis je Teilnehmer. Inkl. Seminarunterlagen, Pausenverpflegung, Getränke, Mittagessen und Zertifikat. (Halbtages- und Abendveranstaltungen ohne Mittagessen)

TIPP: Bayerische Behörden erhalten Sonderpreise » hier informieren

Termine

Datum Ort Preis
16.12. – 20.12.2019 München (München) 2.150,00 €

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Seminarauswahl

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    Inhouse-Seminare finden nur für Teilnehmer einer Firma bei Ihnen vor Ort statt. Termine und Inhalte in Absprache mit Ihnen.
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    Coaching wird für eine oder mehrere Personen angeboten. Im Fokus steht meist eine konkrete Problemlösung.
  • 2.150,00 €
    (2.558,50 € inkl. 19% USt.)

    Preis je Teilnehmer. Inkl. Seminarunterlagen, Pausenverpflegung, Getränke, Mittagessen und Zertifikat. (Halbtages- und Abendveranstaltungen ohne Mittagessen)

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    Ausgebucht Ausgebucht
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    Last Minute: Aktionspreis Last Minute: Aktionspreis
    16.12. 20.12.2019
    München
    • Dauer: 5 Tage
    • 1. Tag:
      9:00 Uhr bis 16:00 Uhr
    • Weitere Tage:
      9:00 Uhr bis 16:00 Uhr
    • Letzter Tag:
      9:00 Uhr bis 16:00 Uhr

Teilnehmerstimmen

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Waren super zwei Tage, mit viel Input. Komme gerne wieder. Bis zum nächsten mal.

S.M am 17.03.2018

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es war, für mich, ein wertvolles Seminar, nicht nur wegen Outlook

M.H am 08.12.2017

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sehr viel mitgenommen, herzlichen Dank!

B.H am 20.12.2017